Binnentrainingen voor volwassenen

Vanaf dinsdag 29 september trainen senioren vanaf 18 jaar weer binnen. Vanwege het risico van verspreiding van het Covid-19-virus (corona) moeten we wel de nodige voorzorgsmaatregelen nemen als we binnen verantwoord willen trainen. Dit wordt hieronder uitgelegd. Belangrijk is dat de lokatie in Leidsche Rijn is: het is de sporthal in kindercluster Voorn, Akkrumerraklaan 101, Leidsche Rijn.

Toegang tot de zaal: loop vanaf de parkeerplaats rechts om het gebouw heen. De ingang tot de zaal is via de schuifpui in de glazen voorkant van de sporthal. Daar zal iemand van Judo Mackaay je ontvangen. 

Verder trainen we in gewone sportkleding (niet in judopak) op een eigen mat, met en zonder binnenschoenen. Je bent welkom vanaf  20:15. De training duurt tot  21:15. Daarna ruimt een kleine groep de matten op. 
De katatraining gaat ook hier niet door. 

Hieronder op een rij waar je op moet letten en hoe de training zal verlopen. 

1. Blijf thuis als je corona-gerelateerde klachten hebt

  • blijf thuis als je een van de volgende klachten hebt: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts (vanaf 38 °C) 
  • blijf thuis als iemand in jouw huis koorts heeft (vanaf de 38 °C) en/of benauwdheidsklachten. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag je weer sporten en naar buiten 
  • blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief getest is op het nieuwe coronavirus (COVID-19). Omdat je tot 10 dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden, moet je thuis blijven tot 10 dagen na het laatste contact

2. Afspraken vooraf en achteraf

  • kom niet eerder dan 5 minuten voor aanvang van de training naar de sportlocatie 
  • kom reeds omgekleed (sportkleding, geen judopak) naar de locatie 
  • jassen en tassen kun je kwijt aan de zijkant van de zaal; daar is plaats genoeg voor iedereen 
  • was je handen voordat je van huis weggaat 
  • als je na de training niet meteen vertrekt, houd dan voldoende afstand tot andere judoka’s 
  • vermijd het aanraken van je gezicht 
  • schud geen handen 
  • maak bij aankomst je handen schoon met desinfecterende gel (wij zorgen dat die aanwezig is)

3. De training

  • Ook tijdens de training houden we minimaal anderhalve meter afstand bij alle oefeningen 
  • We doen oefeningen vergelijkbaar met de buitentraining 
  • We trainen op blote voeten op een eigen mat; neem ook binnenschoenen mee voor eventuele andere oefeningen; slippers kunnen handig zijn 
  • In principe gebruiken we ieder twee eigen matten. De matten liggen al schoongemaakt klaar op de juiste plek 
  • Ook al zorgen de trainers voor aangepaste oefeningen: als je je niet prettig voelt bij een oefening en die niet mee wilt doen, geef dat dan aan. 
  • In nood kan je gebruik maken van de w.c. Na afloop de wc en deurklink met de doekje afdoen en je handen wassen.